Nieuws:

SMF - Just Installed!

Hoofdmenu

Disclaimer

Gestart door Beheerder, nov 16, 2023, 07:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

Beheerder

Jiddu Krishnamurti, waar dit forum in principe aan is gewijd, had geen persoonlijke vertegenwoordigers. Niemand had en heeft het recht, om te zeggen wat hij precies bedoelde. K verwees naar alle boeken en opnames als zijnde de vertegenwoordiging: en de teksten spreken voor zich.
Hij zei: Zeg niet: ik weet wat K bedoelt, maar zeg: ik denk te weten wat K bedoelt.

Maar laten we uitkijken voor het aanbidden en het vereren van K:
'Als Krishnamurti sterft, wat onvermijdelijk is, zullen jullie regels in je hoofd gaan vormen, omdat het individu, Krishnamurti, jullie de Waarheid had voorgehouden. Jullie zullen dus een tempel bouwen, beginnen met het houden van ceremonieën en zinsnedes, dogma's, geloofssystemen, en geloofsbelijdenissen uitvinden en filosofieën creëren. Als je het fundament op mij, het individu, bouwt, zul je in dat huis gevangen raken, in die tempel, en dus zal er een andere Leraar moeten komen om jullie uit die tempel te ontwarren. Maar de menselijke geest zit zo in elkaar, dat jullie weer een tempel rond Hem zullen bouwen en zo zal het steeds doorgaan.'
(Bron: K in The Future Is Now, uitgave 1989.)

EXTRA
Video: https://youtu.be/fUzcq32BDZI?si=-YXY6BWrdKtyJd3S
Boek + Ebook